Recenze knih za měsíc únor

8. března 2017 v 10:44 | Domčí |  Knižní recenze
Jelikož mi přijde, že málokdo z vás čte mé delší recenze na jednotlivé knihy, rozhodla jsem se, že bych mohla vždycky udělat jen takový průřez knihami, které jsem přečetla. A proto, že se mi tady od mé poslední recenze nahromadilo asi 7 dalších přečtených titulů, napadlo mě, že bych vám o každé knize, řekla jen pár krátkých, za to vystižných vět.
Stává se mi, že i já u některých knížek nevím, co bych přesně měla hodnotit a nebo nevím, co je pro vás při výběru knihy důležité, a tak vám snad těchto pár řádků u každé knihy napoví, co od knihy očekávat, a jestli po ní v knihovně či v knihkupectví sáhnout.

Tady máte zatím vše, co jsem od poslední recenze přečetla. Příště, počínaje knihou, kterou právě čtu, zkusím udělat průřez buď každý měsíc, nebo každé 2-3 týdny. Bude to záviset hlavně na tom, kolik se mi toho povede přečíst.

autor: C. S. Lewis
série: Letopisy Narnie
název: Lev, čarodějnice a skříň

Anotace:Sourozenci Petr, Zuzana, Lucie a Edmund jsou hlavními postavami slavného fantasy bestselleru C. S. Lewise, bestselleru, v němž se střetne dobro a zlo ve světě obrů, trpaslíků a dalších bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí.

V tomto případě u mě neplatí, že kniha je lepší než film. Filmové zpracování Narnie mám velmi ráda, a proto jsem se rozhodla přečíst si také knižní verzi. První díl Čarodějův synovec mě bavil hlavně proto, že jsem nevěděla co mě při čtení bude čekat, ovšem u druhého dílu jsem byla trochu ovlivněna filmem. Myslím, že některé pasáže v knize by se daly vykreslit trochu lépe a některé scény a události mi přišly hrozně rychlé a na scéně se objevily jakoby z ničeho nic. Nicméně, jak knižní tak filmový příběh se mi líbil - každý v něčem jiném - a moc se těším co přinese další díl :)

• čtenářská výzva - kniha se zvířetem v názvu

Hodnocení

autor: T. R. Smith
název: Farma

Anotace: Daniel je přesvědčen, že jeho rodiče si po odchodu z Londýna užívají klidný důchod na odlehlé farmě v matčině rodném Švédsku. A pak mu jednoho dne zatelefonuje otec. "Volám kvůli matce… Není v pořádku… Fantazíruje - vidí hrozné, hrozné věci." Daniel si okamžitě zarezervuje letenku do Švédska, když vtom má další hovor. "Tvůj otec s tebou už určitě mluvil," ozve se matčin hlas. "Všechno, co ti ten člověk řekl, je lež… Počkej na mě na Heathrow…" Daniel je zničehonic nucen rozhodnout se, komu věřit. Matčinu tvrzení o děsivém zločinu, o spiknutí, na němž se podílí i jeho otec? Otcově přesvědčení o matčině duševní nemoci?

Kniha se mi moc líbila, byla čtivá, vyprávění matky velmi poutavé. Bavilo mě, že jsem až do konce knihy nevěděla co si mám o událostech na farmě myslet. Možná konec bych si představovala jinak. Přišlo mi to trochu neukončené - ráda bych věděla jak to vlastně s Tilde celé dopadlo. Od autora moje první kniha, ale určitě se mi brzy dostane do rukou další, jiná, možná ještě lepší :)

• čtenářská výzva - kniha, která má jednoslovný název

Hodnocení

autor: Jeffery Deaver
série: Případy Lincolna Rhyma
název: Hořící drát

Anotace: Je to zbraň neviditelná a současně všudepřítomná, bez níž by moderní společnost nemohla existovat: elektrická rozvodná síť. První strašlivý útok, při němž se autobus městské hromadné dopravy proměnil v hromadu roztaveného kovu, považovali oficiální činitelé za teroristický útok. K vyšetřování byl okamžitě přizván Lincoln Rhyme, který i tentokrát vysílá do terénu Amélii Sachsovou a Rona Pulaského. Zatímco se útoky zběsilým tempem šíří po celém městě a na policii začínají docházet vyděračské dopisy, tým kriminalistů bojuje s časem a snaží se na základě minima důkazů dopadnout vraha. Anebo je vrahů víc?

Deaver nám v této knize ukázal opět něco nového. Elektřina jako vraždící nástroj nezklamala a zasloužila se o dávku pořádného napětí. Trochu mi vadilo řešení dvou případů najednou, ale ukázalo se, že Deaverova fantazie měla od začátku své plány na jejich propletení. Rozuzlení případu mě překvapilo, ale zároveň potěšilo - Rhyme si na konto může připsat dopadení dalšího pachatele s velkým P. Deaver prostě nikdy nezklame!

čtenářská výzva - darovaná kniha
Hodnocení

autor: C. S. Lewis
série: Letopisy Narnie
název: Kůň a jeho chlapec

Anotace: Vydejte se společně s hlavním hrdinou Šastou a jeho mluvícím koněm na cestu plnou záhad, nebezpečí, intrik a strachu. Podaří se Šastovi najít vytouženou Narnii?

Opět velmi povedený příběh, tentokrát neodehrávající se v Narnii, nýbrž v blízkém okolí. Líbil se mi příchod nových postav - Šasty i tarkíny (princezny) Aravis. To jak to s Šastou vlastně dopadne jsem nějakou chvíli při čtení již tušila, ale mé nadšení to nijak neovlivnilo. Nicméně mě tento díl nenadchnul tak jako předchozí díly, protože se tento příběh tak uplně nevěnoval přímo Narnii jako spíše jejímu vytouženému objevení. I přes to, je Kůň a jeho chlapec pěkně dobrodružný příběh pro mladší ročníky.

Hodnocení

autor: Rosamunde Lupton
série: Lupton
název: Sestra

Anotace: Psychologický román okořeněný prvky detektivky a thrilleru zkoumá mezilidské vztahy, sílu lidského ducha a ohledává hranice, jež jsme ochotni překročit na cestě za svým cílem. Beatrice se dovídá strašnou zprávu, že její mladší sestra Tess se pohřešuje. Přilétá do Londýna jen proto, aby se dozvěděla, že ji nalezli mrtvou a prý je to sebevražda. S tím se Bee odmítá smířit a zatímco v duchu rozmlouvá s milovanou Tess, pouští se do pátrání po jejím vrahovi.

Krásný příběh o oddané lásce dvou sester. Styl psaní (forma dopisu) mi nevadil, naopak jsem si dokázala představit, že Bee píše dopis přímo mně. Kniha mě po celou dobu udržovala v mírném napětí a já se nedokázala odtrhnout, protože jsem musela vědět co se onoho 23. ledna vlastně stalo. Musím říct, že mě příběh pořádně rozesmutnil a závěr naprosto překvapil.

• čtenářská výzva - kniha, která je autorovou prvotinou

Hodnocení

autor: Fionnuala Kearney
název: Ty, já a ti druzí

Anotace: Říká se, že všechny rodiny mají svá tajemství. Dobře ukrytá tajemství…
Co se však stane, když se všechny naráz jednoho dne nezadržitelně vynoří na světlo denní? A přesně to se stane manželům Adamovi a Beth a jejich devatenáctileté dceři Meg. Rodina žije navenek spokojený život, dokud Adamova náhodná nevěra - Servírka, jaké klišé! - nespustí sled událostí s neodvratnými důsledky. A jak plánovat budoucnost, když se celá minulost v jednom okamžiku zničehonic převrátí naruby?

Čtení mě sice bavilo, ale nějakého velkého dramatu jsem se nedočkala. Knížka popisuje manželské soužití se všemi nesváry co k němu patří. Manžel nevěrník a žena co se snaží jít dál. Knize se akorát povedlo mi pěkně nahlodat myšlenky, a začít pochybovat o vlastním vztahu. Nedoporučuji číst, pokud se někdy chcete vdávat! :D

• čtenářská výzva - kniha, která má na DK méně než 500 hodnocení

Hodnocení

autor: S. J. Bolton
série: Lacey Flint
název: Už mě vidíš?

Anotace: V. 19. století londýnskými ulicemi obchází vražedný přízrak, který si nechává říkat Jack Rozparovač. Své oběti zohavuje a vyřezává jim vnitřnosti. Policii posílá výsměšné dopisy a je na své činy zjevně pyšný. Nikdy není dopaden. Ve 21. století seJack Rozparovač vrací, jen tentokrát vraždí dobře situované ženy středního věku. Postupuje systematicky a brutálně, přesně podle svého vzoru: obětem podřízne hrdlo a vyjme orgány. Opět posílá dopisy na policii. A policie je bezradná stejně jako tenkrát.Jeden rozdíl tady ale přece jenom je: vrah je podivně fixovaný na mladou policistku Lacey Flintovou. Proč se jí v dopisech vysmívá? Proč si vybral zrovna ji? Co od ní chce? Možná je klíč k dopadení pachatele právě v odpovědích na tyto otázky. A možná si nakonec bude Lacey přát, aby ty odpovědi nikdy nenalezla.

Na mě měla kniha trochu pomalejší rozjezd a chvíli mi trvalo než jsem se začetla. Možná na to ale mělo vliv i prostředí, ve kterém jsem knihu začala číst a to v rušném autobusu. Nicméně příběh o Jacku Rozparovači se mi moc líbil, autorka dokazala navodit pěkně temnou atmosféru. Čtení bylo napínavé až do konce, závěr mě dost překvapil, ale o to víc byl napínavější.

Hodnocení

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.