Recenze knih za měsíc duben

1. května 2017 v 14:47 | Domčí |  Knižní recenze
Duben byl pro mě na čtení ještě o něco slabší než byl březen. Za to jsem si obě kížky užila a určitě je doporučuji :)

autor: Kim Vam Alkemade
název: Sirotek č. 8

Anotace: Roku 1919 byla tehdy čtyřletá Rachel Rabinowitzová umístěna do židovského sirotčince pro nejmenší děti, v němž doktorka Solomonová prováděla experimenty na jeho chovancích. Doktorka Solomonová podrobila Rachel experimentální léčbě ozařováním rentgenovými paprsky. Díky ní si lékařka vysloužila odbornou reputaci, ale současně vystavila riziku zdraví holčičky. Nyní, v roce 1954, je Rachel zdravotní sestrou v domově pro židovské seniory, kam přichází již zestárlá doktorka Solomonová a stává se její pacientkou. Rachel si uvědomuje, jakou moc má nad nyní nemohoucí lékařkou, a podrobuje ji vlastnímu nebezpečnému experimentu. A dříve než skončí jedna noční služba, bude Rachel postavena před volbu mezi odpuštěním a pomstou.

"Na tuhle knihu jsem se moc těšila, a musím říct, že nejsem zklamaná. Příběh to byl opravdu dojemný, a pasáže, kdy Rachel popisuje experimenty doktorky Solomonové mi opravdu naháněly hrůzu. Možná je to tou židovskou tématikou, o které sice hrozně ráda čtu a dovídám se něco nového, ale naopak jsem potom vždy hrozně rozmrzelá a smutná. Musím ale říct, že jsem tak nějak od začátku tušila, jak to nakonec dopadne - jestli si Rachel zvolí pomstu nebo odpuštění. Možná bych čekala trochu lepší zakončení - bylo to trochu nedokončené. Nicméně nedávám plný počet hvězd, protože jsem čekala trochu víc napínavější setkání a rozmluvy s dr. Solomonovou, a pořád jsem čekala na nějaké vyhrocení a konflikt, který stále nepřicházel."

Hodnocení

autor: Petra Stehlíková
název: Naslouchač (1.)
série: Naslouchač

Anotace: Po Velké válce je svět rozdělen na dvě části, jedna je obyvatelná a druhá je zamořená jedovatými plyny. Obyvatelnou polovinu chrání štít, který čerpá energii ze zvláštního nerostu zvaného sklenit. V blízkosti štítu žije národ sklenařů, kteří jako jediní dovedou sklenit těžit. Platí však za to vysokou daň. Nejenže energetické pole štítu odkazuje sklenaře k životu v téměř středověkých podmínkách. Těžba sklenitu způsobuje mnoho nemocí a znetvoření. Navíc byli sklenaři zotročeni lidmi z nížin.
Třináctiletá Ilan se jako jedno z mála dětí narodila bez deformací. Aby nebyla odvedena od své rodiny, od dětství se vydává za chlapce a skrývá se v hábitu s maskou, který musíi sklenaři nosit na znamení podřízenosti. Díky své schopnosti naslouchat sklenitu se začíná učit sklenařským brusičem. Její dar je tak výjimečný, že si ji vybere sám kapitán pětadvacítky, družiny bojovníků, jež má za úkol chránit sklenářská města před nebezpečnými tvory zrozenými z otráveneho vzduchu za štítem, kterým sklenaři říkají Nasterea.
Ilan ví, že musí za každou cenu uchránit své tajemství. Před pětadvaceti bojovníky, nepřáteli, kteří zotročili její lid. Přesto se nedokáže ubránit, postupně se s muži sbližuje a zjišťuje pravdu, která byla sklenařům po celá léta tajena.

"Čtu většinou detektivky nebo thrillery, ale po přečtení anotace a po tak kladném hodnocení na DK, jsem si řekla, že zkusím jednou něco trochu jiného. Ze začatku mi trochu trvalo se začíst a zapamatovat si význam všech nově používaných slov. Ale než jsem se nadála, příběh se mi dostal pořádně pod kůži a já nemohla přestat číst. Autorka dokázala vytvořit úplně nový svět, originální prostředí a postavy, které si zamilujete a během cesty s nimi budete cítit jak strach tak i radost. Hodně mě zklamalo, když jsem zjistila, že už mi zbývá pár posledních stránek a ještě víc jak vlastně příběh neúplně skončil. Už se těším na pokračování! :)"

Hodnocení

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.